De afgelopen maanden zijn voor veel bedrijven zwaar geweest. Zoals we allemaal weten zijn sommige sectoren bijna volledig stil komen te liggen door de Corona en helaas zijn hierdoor veel mensen hun baan verloren. Gelukkig zijn we bij Van der Padt deuren de afgelopen tijd goed doorgekomen. Zo goed zelfs dat wij uitbreiding zoeken van ons team.
Ben jij werkzaam (geweest) als podiumbouwer, lichttechnicus, roady, tentenbouwer of wat dan ook en ligt jouw werk (tijdelijk) stil, denk er dan eens over na om je om te laten scholen tot allround monteur bij Van der Padt. Binnen ons bedrijf kun je worden begeleid én opgeleid tot zelfstandig werkend monteur. In het begin zal je met een collega mee op pad gaan om het vak te leren. Afhankelijk van je kennis en vaardigheden krijg je de mogelijkheid om cursussen te volgen en zo je kennis te vergroten. Als alles goed gaat en je het vak onder de knie krijgt, zal je na verloop van tijd je “eigen” bus krijgen en zelfstandig aan de slag gaan.
Hoe ziet de dag van een monteur bij Van der Padt eruit?
Montage nieuwe deuren bij een particulier.
De ene dag ga je naar een particulier adres om daar een woningbouwdeur te monteren. Meestal is je aanhanger al geladen, maar het kan ook zijn dat je dit ’s morgens nog samen met je collega moet doen. Even een bakkie koffie met je collega’s en dan op weg naar je klant. Vaak word je door de bewoners enthousiast ontvangen en ga je na een praatje aan de slag. De oude deur netjes demonteren, dan beginnen met het voorbereiden voor het plaatsen van de nieuwe deur en ten slotte de nieuwe deur plaatsen. Bij mensen thuis plaatsen wij Hörmann deuren. Deze deuren kun je bijna altijd in je eentje plaatsen. Veel bewoners vinden het leuk om tussendoor nog even te komen kijken naar je vorderingen en word je voorzien van een kop koffie. Als de deur gemonteerd is geef je de bewoner uitleg over het gebruik van de nieuwe deur. Een leuk moment want wij leveren een mooi product op. Een tevreden klant, dat is waar je het voor doet. Na afloop zorg je dat je je “rotzooi” weer meeneemt en de werkplek netjes wordt achtergelaten.
Met het monteren van een garagedeur bij een woning ben je meestal niet de hele dag bezig. Grote kans dat je na deze klus nog naar een storingsmelding wordt gestuurd, of ergens een kleine reparatie mag gaan uitvoeren.
Montage nieuwe deuren bij een bedrijf.
Bij bedrijven gaat het vaak om grotere deuren. Soms zijn de deuren zo groot dat je met 2 monteurs moet zijn. Regelmatig wordt hierbij ook gebruik gemaakt van een hoogwerker. Hoogtevrees is dan niet handig. Het werk kan fysiek behoorlijk zwaar zijn. Als je bij ons komt werken krijg je na verloop van tijd vanzelf een paar spierballen. Maar wees gerust, we vragen geen onmogelijke of onverantwoorde prestaties van je.
De andere dag ben je ingeroosterd om onderhoud uit te voeren.
Deze dag ga je aantal adressen af om te zorgen dat de deuren voorzien worden van de jaarlijkse onderhoudsbeurt en keuring. Hiervoor loop je de deur op een aantal vaste punten en na maak je ter plekke je keuringsrapport op. Kleine reparaties voer je meteen uit, voor de grotere reparaties maken we een nieuwe afspraak. In je bus heb je de meest voorkomende vervangingsonderdelen bij je. Met behulp van het werkbonnenprogramma geef je aan kantoor door wat er nog moet gebeuren, zodat ze daar eventueel een offerte voor kunnen opmaken. Eventuele bijzonderheden bespreek je met de klant, jij bent ons visitekaartje op locatie.
In ons onderhoudsprogramma hebben wij heel diverse klanten. Soms ben je bij een groot bedrijf waar je een aantal dagen op 1 locatie aan het “keuren” bent, maar er zijn ook klanten met maar 1 of 2 deuren. Al deze klanten zijn even belangrijk voor ons en krijgen evenveel zorg en toewijding van onze monteurs. Je komt tijdens het onderhoud ook heel veel verschillende soorten deuren tegen. Overheaddeuren, maar ook snelloopdeuren, laaddocks etc. Ook hebben wij een flink aantal VVE’s (verenigingen van eigenaren) en gebouwenbeheerders in ons klantenbestand. Voor hen voer je vaak onderhoud uit aan parkeergaragedeuren.
Reparaties en storingen.
Natuurlijk zijn er ook dagen dat je op pad bent om grote en/of kleine reparaties uit te voeren bij onze klanten. Dit kunnen reparaties zijn die voortkomen uit het jaarlijks onderhoud. Maar het kan ook zijn dat de klant een aanpassing van de deur wil.
Soms is een er storing aan een deur. Natuurlijk wil de klant deze zo snel mogelijk verholpen hebben zodat hij de deur weer kan gebruiken. Dan kan het zijn dat je tijdens een klus wordt gebeld door iemand van onze planning en je naar deze storingsmelding toe moet. Uiteraard gaat dat altijd in overleg met de klant waar je op dat moment aan het werk bent.
Uitvinden waarom een deur niet goed werkt en wat de storing precies veroorzaakt kan erg lastig zijn. Je begint met het uitsluiten van een aantal standaard problemen. Naast het mechanische deel van een deur, zit er ook steeds meer elektronica in. Hiervoor is het van belang dat je leert hoe de elektronica in elkaar zit. De deur heeft diverse beveiligingen, als deze niet goed werken geeft dat storing. Maar ook een beschadigde looprail kan voor problemen zorgen. Natuurlijk kun je altijd een telefonisch beroep doen op je collega’s als je er zelf niet uitkomt. Ook kun je contact opnemen met de technische dienst van onze leveranciers, als je er specifieke vragen zijn. Als storingsmonteur moet je een doorzetter zijn en logisch kunnen denken. Het is een kick als je uiteindelijk de storing vindt en deze kan verhelpen. Soms moet je een noodreparatie uitvoeren. We verwachten van je dat je in oplossingen denkt. Klant tevreden, wij tevreden.
Op vrijdag proberen we het niet te laat te maken. Als de gelegenheid zich voordoet drinken we met de collega’s nog een drankje op het terras achter de loods. En daarna genieten van een welverdiend weekend.
Geef een reactie